UaEn
Закінчено

Дата та час

Add to calendar
НД 02 сер 12:00 - НД 27 вер 19:00

Ціна

Ціна

50-80 грн

Музей кіно Довженко-Центру вул. Васильківська, 1, Київ

В соцмережах

Про подію

30 липня в Музеї кіно Довженко-Центру для відвідувачів відкриється довгоочікувана виставка українського кіноплакату 1920-30-х років «Кричати! Кликати! Горіти!» - спільний проект Довженко-Центру та Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського.

Глядачі вперше побачать близько 100 рідкісних кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства НБУВ, створених українськими художниками до вітчизняних та зарубіжних кінокартин, що виходили у тогочасний прокат. Цілісне уявлення про кінорекламу як індустрію дадуть документи з Кіноархіву Довженко-Центру: буклети, лібрето, листівки, рекламні аркуші в газетах та журналах 1920-30-х років, а також оригінальні фрагменти художніх фільмів.

Попри значні тиражі, що часом сягали 10 000 примірників, більшість плакатів збереглася у невеликій кількості, а деякі з них є чи не єдиним свідченням існування стрічок, що вважаються втраченими. На відміну від живопису, що існував в інтер'єрі, плакат виходив на вулиці міст і сіл, де боровся за увагу глядача з іншими візуальними подразниками. У часи активної радянської пропаганди 1920-30-х плакат мусив не лише задовольняти естетичні вимоги, а й — «кричати, кликати, горіти» — привертати увагу, доносити потрібні повідомлення. Кіноплакати, які свого часу були активними учасниками зародження і творення чорно-білих німих чи перших звукових кінокартин, сприймаються сьогодні не лише як графічні кінодокументи, а й як цілком самостійне культурно-мистецьке явище.

Назва виставки виникла зі статті «Наші кіно-плакати» Ю. Миславського, опублікованої у журналі «Кіно» (1927): «Плакат мусить кричати, кликати вогнем своїх фарб, горіти яскравими плямами фарб, притягати різкими контрастами кольорів». Саме у цій цитаті якнайкраще розкривається концентрат сміливості кольорів, художніх рішень, експериментів, притаманний українським двадцятим і представлений в експозиції.

Іван Козленко, директор Довженко-Центру: «Мистецтво кіноплакату зародилося та сформувалося в Україні у 1920-х роках. Українізація, бум кіновиробництва ВУФКУ, створення навчальної бази при Київському художньому інституті сприяли появі цілої школи кінореклами. Саме кінореклама сьогодні дає уявлення про прокатну політику в Україні 1920-1930-х, про зміну стилів та ідеологічного навантаження.
Виставка «Кричати! Кликати! Горіти!» розвиває одну із магістральних тем дебютної виставки Музею кіно Довженко-Центру «ВУФКУ. Lost&Found» – реклама, графіка і дизайн в українському кінематографі, а також продовжує дослідження українського кіноплакату, втілене в альбомі Довженко-Центру «Український кіноплакат 1920-х років».

ВИСТАВКА «КРИЧАТИ! КЛИКАТИ! ГОРІТИ! Українська кінореклама 1920-30-х»
Організатори: Довженко-Центр, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського

Графік роботи виставки:
30 липня – 27 вересня 2020
Години роботи: 12:00 – 19:00, вихідні дні: понеділок, вівторок
Квитки в касі Довженко-Центру
Вхідний квиток– 80 грн, пільговий – 50 грн.
Виставковий простір доступний для людей з інвалідністю.
Пільговий квиток - школярі з 11 років, студенти та пенсіонери за наявності дійсного посвідчення.
Вхід вільний для співробітників музеїв, дітей до 10 років, осіб з інвалідністю 1-2 групи, учасників бойових дій за наявності дійсного посвідчення.

Відгуки Відгуки про організатора 0

Залиште свій відгук

Поруч з Кричати! Кликати! Горіти! Українська кінореклама 1920-30-х

Культура
Культура

Українці на Монмартрі. Виставковий проєкт

Дата та час

Add to calendar
СР 01 тра 11:00-18:00
UaEn