Спецпроєкт
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
Національний музей «Київська картинна галерея»
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
Вартість
до 300 грн
до 300 грн
Час роботи
з 11.00 до 17.00 (вихідні: понеділок, четверг)
з 11.00 до 17.00 (вихідні: понеділок, четверг)
Про музей
Про музей
Національний музей «Київська картинна галерея» — один з найвизначніших художніх музеїв України. У 2022 році йому виповнилося 100 років з дня свого заснування. Цей музей не тільки один з найстаріших музеїв Києва, але й один з найулюбленіших. Його колекція одна найбагатших серед художніх музеїв України. Понад 14 000 творів живопису, графіки, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва. До коллекції входять твори Антокольського (доба історизму), Врубеля (модерн), Коньонкова (символізм) та Дейнеки (соцреалізм).
Скульптури
Ніжність, 1978
Скульптура «Ніжність»: втілення материнської любові та вічної гармонії
Укадер Ю.А. 1923-2008 Монументальна робота «Ніжність» із зібрання НМККГ (Інв № Ск-245. 1978. Граніт. 93 х 36 х 59) уособлює материнську ніжність та любов. Фігури взаємопов’язані, ніби демонструючи первинний фізичний зв’язок матері і дитини. Вирізьблена з єдиного гранітного блоку, скульптура викликає асоціації з давньоєгипетськими статуями, що уособлювали ідею непорушності світу, а в даному випадку – непорушності одвічної любові та гармонії, підкреслює сутність материнства, його позачасову велич, і звучить як гімн новому життю.
Читати більше
Читати більше
Скульптури
Натурниця, 1916
Коньонков і «Натурниця»: Повернення до дерева та пластична виразність образу
Коньоков С.Т. 1874-1971 Коньонков був серед перших скульпторів межі 19 – 20 ст., хто звернувся до зображення оголеного жіночого тіла. «Натурниця» (Інв. № Ск-85, 1916. 156 х 43 х 38) знаменує повернення до дерева як традиційного для скульптури матеріалу, що вже майже не використовувалося в скульптурі 19 ст. та демонструє майстерність митця у досягненні максимальної пластичної виразності образу.
Читати більше
Читати більше
Скульптури
Біля моря, 1949
Скульптури Дейнеки: Від 'Купальниці' до 'Біля моря' - еволюція майстерності
Дейнека А.А. 1899-1969 Появі скульптури «Біля моря» (Інв. № Ск-223. 1949. Дерево. 180 х 50 х 55) передувала «Купальниця» (створена до 1944), що мала схожу композиційну схему та експонувалася на виставці шести художників в ДТГ (1944). В архіві Дейнеки збереглися підготовчі малюнки до обох скульптур, а також фото, де вони зафіксовані в майстерні митця і в експозиції виставок. Тема купальниць, зображених в «античній цнотливості своєї наготи» достатньо часто розроблялася художником і в живописних полотнах 1930-х.
Читати більше
Читати більше
Скульптури
Голова Левиці, 1891
Маска лівійського лева: майоліка Врубеля з київського періоду
Врубель М.А. 1856-1910 «Маска лівійського лева» (Інв. № Ск-206. модель 1891–1892; виготовлення після 1899. Майоліка, кольорові поливи, відновлювальний випал. 45,5 х 44 х 22) створена в київський період Михайла Врубеля (1856 – 1910) та має власну особливу історію.
Читати більше
Читати більше
Скульптури
Нестор-літописець, 1892
Скульптура Нестора-літописця: шедевр історичної достовірності Антокольського
Антокольский М.М. 1840-1902 «Нестор-літописець» (Інв. № Ск-41. 1892. Мармур. 145 х 96 х 89). Працюючи над нею, Антокольський прагнув досягти історичної достовірності, консультувався з істориками, ретельно відбирав деталі одягу і побуту для відтворення образу монаха Києво-Печерського монастиря, автора житій святих Бориса і Гліба та «Повісті минулих літ». З моменту надходження в будинок Федора Терещенка скульптура не покидала свого місця вже понад 130 років, адже є чи не найважчою в музеї.
Читати більше
Читати більше
Скульптури
Спіноза, 1893
Скульптура «Спіноза» Антокольського: 20 років праці та натхнення ідеями філософа
Антокольский М.М. 1840-1902 За складністю і задушевністю образу Антокольський вважав «Спінозу» (Інв. № Ск-40. 1893. Мармур. 88 х 45 х 69) однією з кращих своїх робіт. Від задуму до втілення в матеріалі пройшло 20 років. Скульптор їздив на батьківщину філософа в Голландію, вивчав його зображення, біографію й філософські твори, надихався його ідеями. За власними словами митця, він часто повторював як молитву перед початком роботи висловлювання Спінози: „Я проходжу повз зло людське, бо воно заважає мені служити ідеї Бога”. Антокольський зазначав, що статуя справляє сильне враження на всіх, хто її бачив.
Читати більше
Читати більше