Місця
Ви можете одразу розпочати свою віртуальну подорож або ознайомитися з додатковою інформацією про подію.
Місця
0
0
Вітражно-металева просторова композиція «Розщеплення атома»

У 1969–1972 рр. відомі художники-монументалісти Микола Стороженко, Іван Марчук, Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко працювали над оформленням Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України. Нині 7 творів монументально-декоративного мистецтва є окрасою і гордістю установи. Серед них – вітражно-металева просторова композиція в інтер’єрі «Розщеплення атома» – сумісна робота Анатолія Гайдамаки та Лариси Міщенко. В літературі цей твір згадується також під назвою «Рух». Просторова композиція «Розщеплення атома» вирішена в абстрактній формі та символізує складні фізичні процеси. Поєднання скла та металу раніше підсилювалося підсвічуванням з середини конструкції. 
ІТФ НАН України та декоративне оформлення будівлі закладу є щойновиявленим об’єктом  культурної спадщини (історія, мистецтво).
Текст і фото Т. Мячкової.

Місця
0
0
Мозаїчне панно «Києво-Могилянська академія XVII–XVIII ст.»

У 1969–1972 рр. відомі художники-монументалісти Микола Стороженко, Іван Марчук, Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко працювали над оформленням Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України. Нині 7 творів монументально-декоративного мистецтва є окрасою і гордістю установи. Серед них – мозаїчне панно  в інтер’єрі «Києво-Могилянська академія XVII–XVIII ст.» – роботи Миколи Стороженка. На тлі споруд академії зображено диспут п’ятьох спудеїв. Замикає композицію ліворуч постать філософа Григорія Сковороди, а праворуч – Феофана Прокоповича, одного з ректорів академії. В картушах – цитати з творів Григорія Сковороди.
ІТФ НАН України та декоративне оформлення будівлі закладу є щойновиявленим об’єктом  культурної спадщини (історія, мистецтво).
Текст Т. Мячкової, фото Ю. Мельник.

Місця
0
0
Абстрактний фресковий розпис в ІТФ НАН України

У 1969–1972 рр. відомі художники-монументалісти Микола Стороженко, Іван Марчук, Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко працювали над оформленням Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України. Нині 7 творів монументально-декоративного мистецтва є окрасою і гордістю установи. Серед них – абстрактний фресковий розпис Івана Марчука, що символізує наземний та підводний світи. Розпис прикрашав кімнату для перемовин на 2-му поверсі. У минулі часи частину стіни разом із розписом знесли, щоб зробити вікна. Потім приміщення зазнало пошкоджень через затоплення, що вкрай негативно вплинуло на залишки твору. У 1990-ті рр. новим керівництвом інституту були вжиті консерваційні заходи задля збереження залишків розпису. 
ІТФ НАН України та декоративне оформлення будівлі закладу є щойновиявленим об’єктом  культурної спадщини (історія, мистецтво).
Текст і фото Т. Мячкової.

Місця
0
0
Керамічне панно «До далеких планет»

У 1969–1972 рр. відомі художники-монументалісти Микола Стороженко, Іван Марчук, Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко працювали над оформленням Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України. Нині 7 творів монументально-декоративного мистецтва є окрасою і гордістю установи. Серед них – керамічне панно в інтер’єрі «До далеких планет» – роботи Івана Марчука. Панно являє собою викладені плитами стилізовані портрети 9-х вчених та відтворює момент перед запуском космічного корабля. По центру в оточенні колег, піднявши руку до пульта, стоїть Сергій Корольов. Замикає композицію ліворуч постать Костянтина Ціолковського, а праворуч – Миколи Кибальчича.
ІТФ НАН України та декоративне оформлення будівлі закладу є щойновиявленим об’єктом культурної спадщини (історія, мистецтво).
Текст Т. Мячкової, фото Ю. Мельник.

Місця
0
0
Рельєфне керамічне панно «Ярослав Мудрий»

У 1969–1972 рр. відомі художники-монументалісти Микола Стороженко, Іван Марчук, Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко працювали над оформленням Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України. Нині 7 творів монументально-декоративного мистецтва є окрасою і гордістю установи. Серед них – рельєфне керамічне панно «Ярослав Мудрий» в інтер’єрі – роботи Івана Марчука. Твір викладено з плиток, що нагадують старовинні кахлі. На них зображені князь і три його доньки, які стали королевами Франції, Норвегії та Угорщини, а також воїни, хлібороби, ремісники, ченці та рослинні орнаменти. На одній з плиток Іван Марчук зобразив чоловіка з довгим волоссям та вусами, який тримає палітру та пензель, таким чином закарбувавши автопортрет. 
ІТФ НАН України та декоративне оформлення будівлі закладу є щойновиявленим об’єктом  культурної спадщини (історія, мистецтво). 
Текст Т. Мячкової, фото Ю. Мельник.